saannaanilssson

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

VÄNSKAP

Av sanna nilsson - 30 november 2012 18:08

bästavän? vad betyder det, finns där regler för hur en bästa vän ska vara. finns där vissa saker man måste gå igenom tillsammans för att kalla varandra bästa vänner? måste man ha känt varandra sedan sina första steg för att kalla

varandra sin andra halva? måste man ha samma intressen för att höra ihop? måste man umgås VARJE dag för att vara bästa vänner? kan man kalla någon sin egna "perfect match"  fast man bråkat 100 ggr? måste man vara överens om alla saker, mååste man tycka att alla bästisens kläder är fina? nej. man MÅSTE inte. det ska inte finnas några MÅSTEN i en vänskap. oavsett om man känt varandra 13 år eller 2 spelar ingen roll. "OMG! dom har känt varandra i typ 1 månad och kallar varandra systrar?" jag hör detta av vänner ofta, inte till mig, men om andra. om jag har sagt det? ja det har jag, klart jag har, kan erkänna jag sagt det många gånger, har jag fått höra det om mig och min bästa vän? - JA.

 men när man tänker efter vad gör det att dom känt varandra 1 månad? dom känner kanske att dom KLICKAT sjuukt bra och kan inte gå en dag utan att antingen sms/ringa eller träffas. låt dom? visa är lite tillbakadragna och blyga och måste kanske umgås i ett helt år för att ens våga berätta och lita på personen. visa berättar aldrig för varandra att dom är bästa vänner, aldrig sagt det face2face, men båda två vet om det. så fort dom träffas så är det bara perfekt. finns såå många OLIKA vänskaper, vänskaper med myyycket bråk, slutar snacka med varandra kanske 2 veckor sen går det inte längre, för båda saknar varandra.det finns vänskaper som är helt utan bråk. för dom håller alltid med varandra. men vem säger att vänskap nummer 2 är bättre än 1? personerna som bråkar såå sjukt mycket kanske står varandra ÄNNU närmre och har såå mycket roligare efter dom löst allt. personerna som aldrig bråkar går på en linje, kommer aldrig frammåt. vet inte hur det känns att förlora sin andra halva... eller tvärtom? vem bestämmer?

jag har en sak att säga till er- döm ALDRIG några andras vänskap. ni vet inte hur dom är med varandra, känt varandra i 13 år eller 2 år, spelar ingen roll. döm ALDRIG.

see ya.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sanna nilsson - 12 januari 2014 17:37


hejsan allesammans, äntligen har jag tagit tag i något jag funderat på väldigt länge. nämnligen att flytta min blogg till devote. tycker devote verkar vara en väldigt bra portal & väldigt lätt att förstå osv.  har suttit och fixat med den nu senast...

Av sanna nilsson - 24 december 2013 14:09

Julafton!! Yey, tyckte det var värt att blogga idag. Slutade ju skolan i fredags & hur mycket klydd det än vad så blev det till slut en mysig fredag. Stack ner till stan och handla pizza som jag och några tjejer åt hemma hos HK. Sen kom lite fle...

Av sanna nilsson - 8 december 2013 01:11


Godkväll bloggisen, myshelg har det vart. Började fredagen igår med luseebullsbak med klassen, julmusik och hög sång, älskar min klass! Gick i skolan till runt halv 3 och sen var det handbollsträning på schemat. Gick mkt bättre än i onsdags & känner...

Av sanna nilsson - 5 december 2013 07:50

Godmorgon, tänkte göra ett snabbt inlägg innan jag går upp. Torsdag idag, huvudvärken sitter fortfarande i från i torsdags, var ju på sjukhuset i förregår men dom sa bara att vi skulle avvakta, jo men tack.. Får se vad som händer. Går i skolan till ...

Av sanna nilsson - 3 december 2013 11:54


Hejhej, sitter på sjukhuset just nu & väntar på att få komma in så tänkte att jag kunde uppdatera lite. Igår va en hektisk dag som alla andra måndagar, skola till 3 och sen direkt till jobb fram till 6 och sen träning vid 7. Är inte hemma förräns 9 ...

Skapa flashcards