saannaanilssson

Alla inlägg under november 2012

Av sanna nilsson - 30 november 2012 18:08

bästavän? vad betyder det, finns där regler för hur en bästa vän ska vara. finns där vissa saker man måste gå igenom tillsammans för att kalla varandra bästa vänner? måste man ha känt varandra sedan sina första steg för att kalla

varandra sin andra halva? måste man ha samma intressen för att höra ihop? måste man umgås VARJE dag för att vara bästa vänner? kan man kalla någon sin egna "perfect match"  fast man bråkat 100 ggr? måste man vara överens om alla saker, mååste man tycka att alla bästisens kläder är fina? nej. man MÅSTE inte. det ska inte finnas några MÅSTEN i en vänskap. oavsett om man känt varandra 13 år eller 2 spelar ingen roll. "OMG! dom har känt varandra i typ 1 månad och kallar varandra systrar?" jag hör detta av vänner ofta, inte till mig, men om andra. om jag har sagt det? ja det har jag, klart jag har, kan erkänna jag sagt det många gånger, har jag fått höra det om mig och min bästa vän? - JA.

 men när man tänker efter vad gör det att dom känt varandra 1 månad? dom känner kanske att dom KLICKAT sjuukt bra och kan inte gå en dag utan att antingen sms/ringa eller träffas. låt dom? visa är lite tillbakadragna och blyga och måste kanske umgås i ett helt år för att ens våga berätta och lita på personen. visa berättar aldrig för varandra att dom är bästa vänner, aldrig sagt det face2face, men båda två vet om det. så fort dom träffas så är det bara perfekt. finns såå många OLIKA vänskaper, vänskaper med myyycket bråk, slutar snacka med varandra kanske 2 veckor sen går det inte längre, för båda saknar varandra.det finns vänskaper som är helt utan bråk. för dom håller alltid med varandra. men vem säger att vänskap nummer 2 är bättre än 1? personerna som bråkar såå sjukt mycket kanske står varandra ÄNNU närmre och har såå mycket roligare efter dom löst allt. personerna som aldrig bråkar går på en linje, kommer aldrig frammåt. vet inte hur det känns att förlora sin andra halva... eller tvärtom? vem bestämmer?

jag har en sak att säga till er- döm ALDRIG några andras vänskap. ni vet inte hur dom är med varandra, känt varandra i 13 år eller 2 år, spelar ingen roll. döm ALDRIG.

see ya.

Av sanna nilsson - 30 november 2012 10:30

 först använder jag bb-cream från maybelline NY, den är super bra och sjunker in i huden direkt.

 

 sedan använder jag anti-dark-circles från garnier, den är skitbra! rekomenderar verkligen den för personen med mörka ringar, superbra!

   

sen tar jag ett puder från loreal paris, som finns i många olika nyanser, jag har en som är lite åt det ljusa hållet, bra puder.

  

sen tar jag solpuder som rouge, ett som är halva ljus och halva mörkt, jag blandar båda nyanserna och får ett jätte fint solpuder!

     

sedan tar jag en mascara från isadora, som har ganska tjock borste och ger jätte mycket volym, tummen upp!

 

till sist tar jag en annan mascara från loreal paris som är lite tjockare i själva mascaran som gör att fransarna blir mycket svartare? haha, men den är jätte bra.

detta är tyo vad jag brukar använda, ibland tar jag kanske bara mascara ibland ingen bb-cream, det skiftar ju. men oftast ser det ut så här! P&K<3

Av sanna nilsson - 30 november 2012 08:41

Godmorgon, gjorde ett tidsinställt imorse som kommer upp lite senare. Går till halv 3 idag, efter skolan ska jag hänga med Maja Jesper och Måns, jätte länge sen så det ska bli kul! P&K

Av sanna nilsson - 29 november 2012 21:54

Bloggningen är kass, har jätte många idéer och inspiration men har inte tiden. Många prov denna veckan men imorgon kommer jag hämta upp det igen, göra lite tidsinställda imorgon bitti, och några mobilbloggar under dagen. Ska bli bra, tränade ikväll och hände en massa där. Så inte på så mycket blogghumör ikväll men ska kolla tv nu, P&K

Av sanna nilsson - 28 november 2012 07:42

 

sorry blogreaders, internetet har klyddat hemma så har inte kunnat blogga på datorn, och har inte orkat göra det på mobilen. men det har inte hänt något speciellt så skit samma, går i skolan till halv 2 idag sen hem och städa ,vidare till konfa i 2 timmar, sen snabbt vidare till södan och kolla på a-laget. så ser min onsdag ut, vad ska ni göra idag?

vi hörs kanske under dagen annars hörs vi ikväll. P&K

Av sanna nilsson - 25 november 2012 20:57

ändrat headern kunde inte vänta tills tävlingen är slut. så har denna så länge, har inga bilder att skicka till er tävlande än men det kommer, lovar! nu ska jag försöka göra min no-läxa som ska in imorgon.. har kollat på pretty little liars hela kvällen och ska fortsätta med det sen! P&K


Q/A

Av sanna nilsson - 25 november 2012 00:25

Kom på att jag haft en frågestund via Facebook för ganska länge sen och ska svara på det nu.
1. Nöjd med ditt liv? Ärligt, faktiskt inte så mycket, men då tänker jag på dom som har det mycket värre och blir mycket starkare direkt.
2. Populär? Nej jag är inte populär, och är faktiskt glad för det. Mår otroligt bra och räcker mer än väl med dom fina vänner jag har.
3. Är du kär? Jag kommer alltid ha otroligt starka känslor för en viss person.. Kär, nu? Nej.
4. Känslor för någon kille/killar? Absolut!
5. Vad heter ditt senaste ex? ..
6. Favorit film-kategori? Gillar typ allt, förutom komedi. Låter as konstigt men nästan alla komedier är så sjukt b-iga.
7. Favorit tv-kanal? TV4,TV3,kanal5,
7an,11an,Disney, MTV.
8. Singel/förhållande? Förhållande, men med rätt person.
9. Drömliv? Det liv jag kommer leva om 10 år.
10. Har du strulat? Ja.

Några svar, orkar inte svara mer nu, ska på gudstjänst i morgonbitti, sen massa annat som står på schemat för morgondagen. Men vi hörs imorgon, P&K

Av sanna nilsson - 23 november 2012 23:20

Ganska ointressant fredag, bara kollat handboll ikväll och sett xfactor "SKAM ATT SKICKA HEM MALCOM!"
men därför har jag inte bloggat. Hinner inte åka till stan i helgen heller, ska göra något med handbollslaget hela dan imorgon sen ha gäster på kvällen o på söndag måste jag göra läxa och kolla på handboll. Så får skjuta på det ännu mer.. Men nu ska jag kolla på film så hörs vi imorgon PUSS

Skapa flashcards